Sanningen..


Strömsund snö, kyla och vackert! Kommer aldrig glömma denna plats.

Börjar bli trött på att höra "jaha vad synd att du gav upp det trodde jag aldrig om dig" Vadå gav upp? Jag ser det inte som att ge upp. Jag ser det som att må bra! Vad är det jag egentligen gett upp med? Jag "slutade" på skyttegym men jag tränar och kan skjuta lika bra för det, jag har inte gett upp. Jag fortsätter fortfarande att kämpa mot mina mål. Fast helt på eget initivativ.

Jag är nog innerst inne en ensamvarg.. Har varit så sen jag varit liten, jag vill göra på mitt sätt och jag vet att jag kan klara allt på egen hand. Fast när man växer upp inser man att man måste öppna sig för att inte bli utstött. Så under hela min skoltid har jag hållt mig nära till 1 max 2 personer att umgås med åt gången.. Ni har säkert hört att umgås 3 funkar inte? Det kan vara sant, beror på vad det är för personer. Det jag vill komma till är att jag aldrig trivts med så stor grupp, jag håller mig gärna till några få. Att flytta till strömsund, in till sörgård tillsammans med ca 50 personer till var tufft. Visst jag älskar att träffa nya människor och umgås med mycket folk, men inte dygnet runt året om.. Efter 2 och ett halvt år orkade jag verkligen inte bo kvar.. Aldrig känt mig någon i gänget, svarta fåret typ. Skyller inte det på någon annan, bara mig själv! Jag valde att umgås med strömsundsfolket istället för skyttarna, så jag är nöjd med mitt val :) Tiderna förändras och jag kände hur allt förändrades.. Jag är även glad att jag har lärt mig nu skapligt att kunna umgås med flera, nu är vi ju ett rätt stort tjejgäng men jag tycker det funkar bra! :) <3

Jag är glad att jag sitter i en lägenhet på ringarna nu, för jag kunde lika gärna suttit hemma i Örebro. Ni kanske inte är många som vet men jag var 99% säker på att jag ville flytta hem efter jul, hade allt klart med skola osv.. Men efter prat med kuratorn på hjalmar kändes allt mycket bättre och jag fick möjlighet att flytta från sörgård till mina underbara vänner istället. tack!

Jag är så mycket gladare nu, får äta den mat jag vill, gå på toa ifred, duscha ifred, sova ostört, komma hem och lägga sig på soffan och se tv och känna mig FRI.
Jag har inte gett upp, jag har precis börjat!


Jag gjorde detta för mig själv!
och jag är nöjd.



Kommentarer
Postat av: Evreka

Jag tycker du är stark som gör det du tycker känns bäst! Förstår att Sörgård måste varit jobbigt...man måste ju få vara ensam ibland.



Kämpa på!<3

2010-01-16 @ 14:55:01
Postat av: Älva

Vilken söt blogg! Och jag bara ÄLSKAR din header! Du värkar så härlig, en mysig tjej liksom! xD

<33 puss puss

2010-01-16 @ 18:10:43
URL: http://peaceews.blogg.se/
Postat av: beccis!

du är underbar kvinna och jag är jätte glad att du ville flyttai n med oss! :D pussssss <3

2010-01-16 @ 18:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0