Mönstring!

Lördag natt sov jag ungefär 4 timmar? Först var det bilåkning, kladdkaka sen tv tittande.. när vi sedan skulle sova ringde telefon jäveln med sur pelle på andra sidan luren!

Bus på taket på kvällen!


SÖNDAG
Tog mig med sega rörelse upp ur sängen strax efter 7.. Klädde på mig och packade det sista! :) Sen följde Louise med mig ner till bussen! :D Vi kom i perfekt timing till att träffa per anders! :p Vi väntade ett tag sen kom bussen, jag insåg att jag skulle åka buss i 6 timmar med 38 killar ;) Men jag överlevde iaf! :) Vi stannade efter ett tag i Lycksele vid världens segaste sibylla!! vi blev försenade 30 min därifrån.. Efter en oerhört tråkig bussresa var vi äntligen framme vid regementet och vårat slutmål.

Det första vi fick göra efter en seg busstur var att göra "smarttest" haha, det var as svårt och man var helt hjärntvättad efteråt! När vi var klara blev det mat mat mat :D Resten av kvällen fick vi göra vad vi ville, göra ordning i sovsalarna osv.. Upptäckte även då att vi var faktiskt tillslut 4 tjejer tror jag? 






Där borta var flygfältet där fick vi absolut inte vara!! Det kom flygplan typ hela tiden :p

LÖRDAG
Vaknade vid 06.00 av folket som rörde sig i byggnaden, låg kvar till halv 7 och skickade lite sms :p hehe. Sen steg jag upp och hann precis med p-a johan och david till frukosten! :p 

07.45 satt vi alla i mönstringsbyggnaden, vi var faktiskt duktiga och va i tid! Klockan 10.30 ungefär blev jag uppropad! Hallelulja redan? Man hade hunnit blivit lite smått hungrig då men men :p Gjorde syn,hörsel och EKG och massa sånt och tittade ryggen och fötter och massa :p Sen fick jag gå vidare till en psykolog, jäääätte läskigt! :o Men det gick bra :) Efter psykologen va jag hos läkaren vet inte riktigt vad jag gjorde det, tittade reflexen och knän och hjärta typ, sen pratade vi lite..

Sista momentet var cykling. Gick väl ganska okej! va ganska skönt att cykla med tillslut tog det helt tvärstopp! motståndet ökade ju hela tiden.. Men men är helt nöjd ändå! :)

Sen var jag för klen för styrketestet första gången så jag fick göra om det efter jag hade cyklat och då gick det kanon! :D

Nu var väl klockan runt 14.00 och jag hade en station kvar.. Prata med någon snubbe om utbildningar! Jag fick 3 olika tjänster som togs fram efter vad jag hade klarat av under dagen. Jag hade verkligen jätte svårt att välja först! Men det blev tillslut Stridsfordonsskytt, förare i kungsängen, januari 2011! :D Kommer bli kanon kul! :D

Sen åkte vi trötta hemåt!
Åt på frasses i Lycksele, MUMS! :D


Världens största milkshake! ^^)

IDAG!
Har jag förbaskat ont i ryggjäveln. I svanken! Gör hur ont som helst! Soft dag i skolan iaf! Tänkte faktiskt göra något vettigt på svenskan idag för engångsskull, men då fick jag inte gå till biblioteket utan var tvungen att sitta i datasalen så läraren skulle hålla koll på mig!! Hon tyckte att jag och serre ofta var ute på vift.. ja men sätt mig vid datorn, smart! tror ni jag gjorde något vettigt? näee just..

Nu skulle jag ju egentligen skjuta men ryggen förhindrar mig! Men ska gå ner till skyttehallen nu för jag har betygssnack, läskigt! :)

pusshej!

FEGA magnetjävel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0