polispolis potatisgris?

Som många vet så är min dröm att bli polis. Jag vet att man kan bli kallad det ena och det andra i yrket.. Att poliser tror dom är något och kan göra vad dom vill och att dom typ äger världen? Men det är väl sånt man får ta! :)

Idag när jag gick hem från stan fick jag något att tänka på, om polisen gjorde rätt eller fel? Jag måste säga både ja och nej.. Jätte krångligt.

Det var iallafall så att det kom 2 tjejer som skjutsade på cykel och hon som satt på pakethållaren hade med sig kryckor så hon hade väl skadat benet eller något ( inte så att det syndes). Dom mötte ialla fall en polisbil som då körde över till deras sida och stannade mitt framför dom och tutade. Hon som skjutsade blev så jäklans skraj så dom ramlade på cykeln (Det var liite små kul) då sa polisen att ja så går det om man skjutsar. Hon som skjutsade började argumentera imot att han typ körde på dom ( som han absolut inte gjorde, jag stog precis bredvid där allt hände).. jag stannade ju aldrig utan jag gick ju bara förbi så jag hörde inge mer vad som hände sen..

Jag tyckte det var rätt av polisen att tuta och stanna tjejerna, det var ju egentligen inte hans fel att dom ramlade på cykeln, tänk om det hade varit en annan bil som hade kommit i högre fart osv (Polisen ville väl visa att det kunde gått så mycket värre om det hade hänt en riktig olycka) 

Det polisen inte visste var att den på pakethållaren var skadad, det kanske är en bra anledning till varför hon skjutsade? Så där kanske det blev lite fel, polismannen visste ju inte detta. Polisen kunde ju kanske gjort allt detta på ett annat sätt?

Meen tänk om dessa tjejer skulle vara tvugna att stanna tvärt för en olycka eller så, så kunde ju inte hon på pakethålleren skydda sig eller hoppa av cykeln på ett enkelt sätt pga skadan. Så det kanske inte är så smart att skjutsa en som är skadad ändå?

Efter att ha skrivit mina tankar så kom jag fram till att jag tycker polisen gjorde rätt! :) Hade jag varit polis hade jag kanske gjort samma sak :p

Blev visst en lång text detta! :P

Det hände en annan sak påväg hem också :)
Det kom ett tåg :o haha kommer typ ett tåg i veckan där kanske eller nå, första gången jag fick stanna för det iaf :p

Nehe nu sitter jag här och luktar curry xD jag köpte med mig en kycklingbaguette från la baguette hem som jag nyss åt upp :)

Nu ska jag städa och tvätta, kul va?
ciao

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv; Nja, jag är faktikst inte alls avis :) För du ska se mitt schema! Världens bästa. Slutar fyra varje dag, längsta rasten är ca 30 min lång och kortaste lektion är en timma :) Hur lyxigt som helst ju!

Vem är avis nu då ? ;)

2009-08-18 @ 18:35:24
Postat av: emelie

ooops,

kommentaren var ifrån mig (a)

2009-08-18 @ 18:36:11
URL: http://metrobloggen.se/emelielindell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0