Sportlov

Mitt första lov som jag fortfarande är kvar här upp i norrlandstrakterna.. I like it!!! :D

I söndags fick jag möjligheten att få skjuts upp till gäddede.. hm det var så himla frestande så jag hoppade på den ideen! :) Och det är ja gla över!! :D

Kom upp till gäddede där serena och peter väntade på mig och vi åkte vidare upp till Jorm, var framme vid 12 på natten. Kröp ner i jossans säng som redan låg och sov ;) hehe. Sen frös jag ihjäl hela natten för jag var dum nog och inte tog nå täcke :/ haha. Hade en filt i alla fall :D haha.

Vi klev upp strax innan 7 i måndags, för här skulle det bakas tunnbröd!! Käkade lite frukost och begav oss till bakstugan där systrarnas mamma väntade :)


Dela upp degen i lika stora bollar :D ser ni vilken jossan gjort? pssst, det är den fulaste ;) höhö.

Jossan var grym med spisen!! :D

Mitt jobb var att borsta av brödet, skära upp dom och sortera!! :p Bakade både hårt och mjukt tunnbröd! mums! :)

 
Gjorde pizza till lunch! :)

Och jossan misslyckades med ett bröd ;) haha

visst ser det gott ut? ;) haha

Och måndagens outfit!:)

;) haha.

På kvällen efter att ha bakat tunnbröd i 8 timmar så drog vi ut på en liten skoter tur :)

det var nice!! :)
Viktig notering, serena körde fast.

---
Tisdag.
Vaknade av att jossan hade glömt stänga av alarmet vid halv 7. haha men somnade om fort igen.. När alla hade vaknat så drog vi ut på en skotertur igen :D


Jossan tyckte serena va seg så hon hjälpte henne borsta tänderna samtidigt som serena satte i linserna.. haha :p


Jossans första fastkörning.. haha hon vände sig om och kolla om jag och serena var med då körde hon utanför leden. Mohahha! ;D


Det är närmast hemmet det händer olycker sägs det.. Jojomen, jossan körde fast precis utanför huset.. haha. var bara att gå och hämta spaden och gräva..

Just vid denna tidpunkten hatade vi kramsnö.. det blir så himla packat då, inge bra skoter väder egentligen..

Så nu har jossan kört fast med skoter och serena också.. Då tänker ni säkert vad lyckades jag med då? ;)


--


Jag lånade serenas bil.. HAHA. Och körde liiiite i diket ;)
 
Så jävla dåligt!!! xD jag körde och serena satt bredvid och jossan satt i baksätet.. jag försökte få igång lyset, serena höll på och torka bort imma och jossan skrev sms.. ingen kollade på vägen.. men det gick typ max 30 och rätt som det är hojtar jossan diiiike!! efter vi hade kört över en vägpinne. hahaha! ;D

Serenas kommentar var så söt.. - jag tror inte jag kommer utgenom min dörr... HAHA.


Så nu senare på dagen då vi inte körde skoter så tackar vi för att det var sån kramsnö!! Annars hade vi voltat i dike.. För diket är egentligen rätt djupt men som tur var så var det så packat med snö!!

Vilket äventyr!! :D

Vi avslutade kvällen med att gå och och grilla i spö regn med några brudar, äventyr som sagt! :D

Ffter en lång dag och man var hur slut som helst så kom Ante och hämtade mig och serena för att köra hos till Gäddede, mycket snällt! :) Det var tur att vi inte tog bussen för den hade också tagit en sväng i diket ;) bilder -> http://serre.blogg.se/.

Vi kom i alla fall fram till gäddede, släppte av serena hos peter och mig hos hennes pappa. haha.

Så imorse klev jag upp halv 6 för att hinna med bussen till ström.
Nu sitter jag här hemma igen..
Trött som bara den.

Idag är jag förväntansfull, för jag vill detta så gärna!! :)

Hej hopp, snart dax för sova lunch? ;) haha.
Ska nog försöka ta tag i detta evigt pluggande också..

Kommentarer
Postat av: BRUNETTBLOGGEN

jag länkade dig i ett inlägg :) men det finns juh alltid kvar eller lovade jag nått annat?

2010-03-10 @ 14:34:38
URL: http://brunettbloggen.se
Postat av: BRUNETTBLOGGEN

jag kan länka dig i mina länkar i 3 dar nu om du vill :) vill inte att mina läsare ska bli besvikna :)

2010-03-10 @ 21:36:16
URL: http://brunettbloggen.se
Postat av: BRUNETTBLOGGEN

jag gör det :)

2010-03-10 @ 22:07:50
URL: http://brunettbloggen.se
Postat av: Josefin

mycket roliga äventyr ;D du ser i jorm händer allt :D

2010-03-11 @ 17:23:37
URL: http://glaajossan.blogg.se/
Postat av: Erika

HAHAHA :D vad roligt du verkar ha haft!! :)

2010-03-12 @ 20:44:15
URL: http://endagmederika.blogg.se/
Postat av: Erika ;>

OMG!! Jag skrattar ihjäl mig Recha!! xD

Ni verkar ha haft ett underbart sportlov! :D

2010-03-13 @ 19:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0