Strömsund

Igår strax innan klockan 00.00 anlände jag och Louise tillbaka till strömsund, vi fick beskåda snön! Det var ju iallafall postivt ;)

Vi var oootroligt less på att sitta still och åka de sista timmarna. uschipuschkiii!

Tänkte berätta lite kort om våran lilla resa, bilderna får nog förklara det mesta! :)

Torsdag!
Upp och hoppa innan tuppen, bussen gick 04.50!
Kom in till Östersund och väntade på tåget ca 1 timme..


taget 07.40 ! God morgon!! :D


Sen vare dax att kliva på tåget :)
Några timmar senare var man framme i Trondheim!


När vi kom in i Norge så klev det på tullvakter :p Med narkotika hund och så :p SPÄNNANDE!! :D höhö.


Väntade i Trondheim 2 timmar till nästa tåg som skulle ta oss till Lillehammer.. Såg en snygg norsk "sån där som hämtar pengar och fyller på" ;D

Blev även kär i!!!!
I ett par skor!!! Nej.. i TVÅ par skor...! GIVE ME!!!


Efter så där 14 timmars resande var vi äntligen framme och kjellis hämtade upp oss på station!
Hemma hos honom hittade vi några filurer vi kände igen ;)

Mitt och Louise julkort från förra julen! :D höhö.

Var framme vid 7 så vi tog det lugnt och såg film sen sov.

Fredag!

Kjell ivar jobbade så när vi vakna så var vi ensamma i lägenheten så vi fixade oss och sen tog vi oss bort till skolan! :) Buss + promenad uppför en låååång backe! :)


snaaaart framme! Skolan ligger bredvid en hoppbacke :p


FRAMME! :)
På denna skola har bland annat björndalen gått på ;) ballt ballt ballt!


De hade så snygg julgran där inne! :D

Resten av dagen sprang vi lite på stan och på kvällen åt vi mat och sen åt vi lite till sen åt vi liiite för mycket! Vi var mätta när vi skulle sova iaf :p

Lördag!
Vaknade och tog det lugnt, sen bakade vi lusskatter :)


Några med russin och några med choklad ;) De med choklad var faktiskt kjellis idée och dom var supergoda!!! :D


sociala? De var iallafall helt inne i vad de gjorde för ingen märkte när jag tog kort eller att jag satt och skratta åt de efter att jag hade tagit kortet :p

Sen for vi hem till Margrethe och skulle laga mat :)
Vi åt oss för mätta på maten och våran efterrätt som var kladdkaka och glass ;)

Vi bestämde oss sen för att åka iväg och bowla lite :)
jag vann! :D inte...

Nice!

ja det var tyvärr kjell ivar som vann..

Sen var denna dag också slut..

Lördag!

Dags för bus på morgonkvisten innan tåget skulle gå ;)

Det var ju trots allt lucia ;)
Jag var tomtenisse :)

Vem var finast som lucia?

haha! :)

Lämnade lillehammer 10.15
Hamnade i trondheim och fick vänta där åter igen i 2 timmar..


Man får fördriva tiden med att ta lite bilder ;)


Tåget hem var sååååå drygt!! Så när man inte orkade plugga mer så..


Att ha tråkigt! Miljoner ego bilder!! Gubben mitt emot kollade på oss som vi var störda i huve :p hahahah! xD

När vi kom till Östersund så blev det ca 1 timmes väntan igen sen bussen till ström!
Det var en mycket trevlig liten tripp till Norge! :)

Nu har jag öst över er med massa tråkiga bilder och text så nu ska jag ge mig..
Går och sover istället.
God natt!

Kommentarer
Postat av: emelie -

Jag har kvart mitt julkort jag fick ;)

När kommer du hem ? :o

2009-12-15 @ 18:49:56
URL: http://mewlii.blogg.se/
Postat av: Erika :)

oooh! Snice-iga äventyr! :D

Tok gillar blomman högst upp på kludd blocket! :D

2009-12-15 @ 22:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0