Söndagsångest..

VA, söndag redan???
Haha jag satt och spelade farmville på facebook tidigare idag och bara va? Mina ananas ska ju inte skördas förrän på söndag men de är redan klara?? hmm. SUCK, det ÄR söndag idag...

Tänk om det hade varit lördag..

Dåligt med uppdatering men det har ju sina förklaringar om man säger så :p Tänkte ta lite kortfattat om helgen men jag varnar er att det kaaaan blir långt ;)

I Fredags var jag på ringarna, först jag och Serena sen kom Louise. Sen kom även Peter och Jossan, då blev det GOMIDDAGEN av Serena! MUMS! Sen for alla till stan och kvar blev jag och Louise, sen kom även Mats och vi kikade på idol, ERIK!!! ÅHHHH! ;) haha.

Jag och Louise sov kvar i Serenas och Emelies mysiga säng :)

Lördag
Vaknade strax efter 7 och klev seeeeegt upp :p usch. Kom till köket där Louise redan satt och insåg att Beccis busiga matvrak till katt hade tagit sig in i brödpåsen, aja en macka till mig iaf tack! :)


PYYYYSEN! :)

Sen tillbringade jag en lång tid av dagen i skyttehallen, två tävlingar. Gick bra på båda så ska vara nöjd :) 390 och 392 för er som förstår och är intresserade :p hehe.

Sen TÄNKTE jag och louise äta middag i lugn och ro sen gå till ringarna och plugga, städa och mysa med film eller liknande. MEN det blir ju aldrig som man har tänkt sig ;)

Så precis innan middagen ringer jahn och frågar Louise om hon vill vara chaffis. Javisst :D Så på mindre än en halvtimme var han här.. Det betydde att jag och louise fick brått att äta, byta om och göra sig lite fräsch (hade ju trots allt skjutit 2 tävlingar) och packa lite badkläder. Vi skulle åka till Mårdsjön och bada tunna :)

Först åkte vi åt ena hållet i sverige för att hämta upp svegård och markus, sen tillbaka till ström för att åka åt andra hållet i sverige mot Mårdsjön (SKOGEN).



Under tiden i skogen kan man kortfattat säga att vi hann göra detta:

  • Starta en eld vid vindskyddet (bästa stället under kvällen, varmt!!)
  • Rensa bort skydd ovanför tunnan.
  • Göra hål i isen på sjön (HAHA)
  • FÖRSÖKA starta vattenpumpen så vi skulle få vatten i tunnan (Gav upp efter typ 2 timmar?)
  • Nödlösning, Gå med två trasiga hinkar från sjön och upp till tunnan för att fylla upp den.
  • Efter nödlösningen blev det mycket sittandes vid elden för att bli torr och varm!!
  • Elda upp vid tunnan plus att vänta på att vattnet skulle bli varmt.
  • Se sakta men säkert när människa efter människa blir onyktrare :p haha (Kul att vara nykter ibland, var nog bara jag och Louise som var det :p)
  • Ha riktigt trevligt med massa folk! :D
  • Självklart bada tunna också, dock innan den var helt uppvärmd men men härlig känsla ;)
  • Springa upp till stugan barfota i snön.

Var där ute i skogen några timmer men runt 12 åkte vi in mot ström igen, blev att köpa pizza från hörnet och äta den hemma hos jahn :) Sen skjutsade vi hem pojkarna i skogen sen tillbaka till ström igen..

Sista gången jag kollade på klockan innan jag somna var den 05.03... LÅNG DAG. Var vaken 22 timmar..

Idag, Söndag!
Efter ca 5 timmars sömn var det bara att ta sig upp och traska ner till skyttehallen och skjuta! Gick även bra idag, 393! :) Sen äntligen fick man ta det lite lugnt..

Jag och Louise gick till ringarna och städade och fixade :)
HAHA Det blev stopp i avloppet på hela huslängan, jag och louise hade brutalt roligt då de rensade rören sen.. Lite småläskigt sånt där ;) HAHAHA.

Och nu orkar jag inte skriva mer och ni orkar inte läsa mer ;) Men jag har säkert missat något ovettigt :p
Nu är jag TRÖTT! Det ska bli såååå skönt att få sova nu!! hallelulja!! :D

God Natt, imorgon är det måndag...

Och NU då? ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0